Accountmanager (1,5 FTE)

De belangrijkste taken in de functie van Account Manager zijn het beheren en uitbouwen van onze relatie bij organisaties binnen de centrale overheidsmarkt, hierbij richt je je primair op datacenteroplossingen.Om dit doel te bereiken, bouw en onderhoud je actief een intern en extern relatienetwerk, stel je accountplannen en een planmatige marktstrategie op.
Je volgt ontwikkelingen binnen je accounts/markt en zet deze om naar commerciële kansen en je vertaalt klantwensen naar bestaande oplossingen en diensten. Je brengt kansen en risico’s van ‘opportunities’ in kaart, weegt deze af en maakt keuzes met expliciete aandacht voor de lange termijn relatie met de klant. Je bent gesprekspartner voor klanten op management- en directieniveau en pakt samen met de afdeling Tenderdesk aanbestedingen/RFP’s op.

De afdeling Sales is het dagelijkse aanspreekpunt voor onze klanten en draagt zorgt voor een optimale klantbeleving. Binnen de afdeling Sales werken Accountmanagers, Sales Executives en Order Executives die gezamenlijk vanuit een brancheteam een eigen klantenset bedienen, beheren en uitbouwen. Het team is gezamenlijk verantwoordelijk voor het behalen van het commerciële resultaat binnen de klantenset en voor een hoge klanttevredenheid binnen het operationele proces.

Profiel
• HBO werk- en denkniveau
• minimaal 5 jaar ervaring met aantoonbaar succesin Account Management binnen het B2B segment;
• ervaring binnen de IT- of telecommarkt pré
• kennis van server, storage en netwerk oplossingen;
• ervaring met en een netwerk binnen de centrale overheidsmarkt is een pré;
• ervaring met het opstellen van en het werken vanuit accountplannen;
• een commercieel netwerker met oog voor de balans tussen korte en lange termijn resultaat;
• ervaring met het opstellen en doorrekenen van complexe offertetrajecten, waaronder Europese aanbestedingen;
• goede communicatieve en contactuele vaardigheden;
• pro-actief, resultaatgericht, commercieel gedreven en enthousiast;
• analytisch vermogen;
• hands-on, pragmatisch en maakt het verschil.

Herken je jezelf in onze kernwaarden…
• Samen voor de klant
• Plezier in je werk
• In één keer goed
• Reken op mij
• Ik kom mijn afspraken na
… dan pas je goed binnen onze cultuur.

Wat hebben we je te bieden?
Wij verwachten veel van jou, maar omgekeerd mag je ook het nodige van ons verwachten.
We bieden een marktconform salaris, een provisieregeling gekoppeld aan targets, 27 verlofdagen, een variabele winst- en eindejaarsuitkering, een auto, telefoon en notebook van de zaak, een collectieve pensioenregeling en –zorgverzekering en opleidingsmogelijkheden. Maar even belangrijk is dat we je een prettige, informele, no-nonsense cultuur bieden met veel ruimte voor initiatieven en persoonlijke groei.

Wie zijn wij?
Onze opdrachtgever is als totaalleverancier van hardware en IT- diensten antwoord op alle IT-vraagstukken.We zijn de grootste IT-hardware dienstverlener voor Nederland.
Onze klanten zijn grote en middelgrote overheidsorganisaties en bedrijven. Naast een uitgebreid assortiment hardware van alle A-merken leveren we ook software, opties en accessoires. Het houdt niet op bij het leveren van hardware. We hebben een compleet portfolio aan IT-diensten die onze klanten verzekeren van kwaliteit, beheersbaarheid, efficiency en kostenbesparing. In alles wat we doen staat klantgericht denken voorop.

Solliciteren:
Heb je interesse in deze functie? Stuur dan je sollicitatie (Functienaam: CV + motivatie) naar info@the-professional.nl

Direct reageren op de vacature? Vul dan onderstaand formulier in.